Prøver​

​Terminsprøver

Der afholdes terminsprøver for de ældste elever i løbet af skoleåret for at give eleverne de mest optimale betingelser ved Folkeskolens Prøver. Eleverne opnår fortrolighed med prøveformerne ved at håndtere tidspresset og at disponere kræfterne.

Folkeskolens prøver

Alle elever har mulighed for at deltage i de afsluttende prøver. Den enkelte elev og forældre indkaldes i 9. klasse i efteråret til en afklarende samtale, hvor lærere, forældre og elev sammen drøfter muligheden for gennemførelse af de forskellige prøvefag samt hvilke hjælpemidler, der evt. skal stilles til rådighed. Hvis eleven ikke deltager i én eller flere afsluttende prøver tilbydes en alternativ vurdering i stedet for i det eller de pågældende fag.

Læseferie

​På Karlslunde Dagskole afholdes der ikke umiddelbart læseferie op til de mundtlige prøver, hvorfor alle lektioner i denne periode omlægges. Der tilrettelægges en målrette og individuel undervisning frem til prøverne i samarbejde med lærere, elever og hjem.

Hvis en elev vurderes til at være egnet til selvstudie, og det ligefrem kan være til dennes fordel, udarbejdes en individuelle aftale.

Indskrivning på skolen

Er du sagsbehandler og ønsker at indskrive et barn på skolen, så er du velkommen til at kontakte os. Forældre kan ikke indskrive deres børn, men er altid velkomne til at kontakte os for at høre mere om dagbehandlingstilbuddet.

Find vej til vores afdelinger​

Hulbækgaard​

Gammeltoftegaard

Østerled