Forældre​

På denne side har vi samlet nogle oplysninger til jer forældre, som I kan tage med i jeres overvejelser om, hvorvidt Karlslunde Dagskole er det rette tilbud for jer. Måske har I klikket jer ind på vores hjemmeside, fordi I søger et skoletilbud, der kan rumme jeres barn med de udfordringer og vanskeligheder, der måtte være.

På Karlslunde Dagskole stræber vi efter – i samarbejde med familie og netværk – at skabe en ramme, hvori barnet udvikles efter potentiale med henblik på, at barnet vil kunne skabe sig et liv med kvalitet og selvstændighed.

Når en elev starter på Karlslunde Dagskole, er han eller hun ofte bagud fagligt og har måske mistet lysten til at lære. Så er det her, vi starter. Vores ambition er, at jeres barn får en 9. eller 10. klasses afgangsprøve i så mange fag som overhovedet muligt. Og at vi undervejs i praktikken og brobygningen sammen med jer, jeres barn og UU-vejleder får sporet jeres barn ind på den fremtidige vej ift. uddannelse og arbejde.​

Vi har vores egen kørselsordning, så de fleste elever bliver hentet og bragt af vores pædagogiske personale. Det betyder, jeres barn er i trygge og vante omgivelser fra morgen til skoledagen eller SFO’en slutter. Det betyder også, at vi har et lagt større fremmøde af de fleste elever.

Andre steder på hjemmesiden beskriver vi mere generelt, hvem vi er, og hvad vi laver som skole- dagbehandlingssted.

I er meget velkomne til at ringe til os og høre nærmere om Karlslunde Dagskole og vores målgrupper.​

Indskrivning på skolen

Er du sagsbehandler og ønsker at indskrive et barn på skolen, så er du velkommen til at kontakte os. Forældre kan ikke indskrive deres børn, men er altid velkomne til at kontakte os for at høre mere om dagbehandlingstilbuddet.

Find vej til vores afdelinger​

Hulbækgaard​

Gammeltoftegaard

Østerled